dinsdag 21 augustus 2012

De laatste loodjes

De laatste blog is al van een paar maanden geleden, dus leek het me handig om nu, 18 dagen voor DE dag te vertellen hoe het met me gaat.

Vrijdag zijn we vertrokken naar Barcelona, om hier bij goede omstandigheden, de puntjes op de i te zetten. We verblijven hier 10 dagen en zondag de 26e vliegen we door naar Londen.
De dag voordat we vertrokken naar Barcelona was er een persdag. Een kort training met " wat pers" had ik me op ingesteld. Geen heel goed idee, want toen ik de heuvel afliep richting de atletiekbaan op Papendal stonden er 35 journalisten die allemaal van een ieder van ons hun verhaal wilde horen. Bij de eerste versnellingen die we met zijn 5en als lopers deden, hoorde je alle fototoestellen klikken, erg bijzonder. Na de pers te woord te hebben gestaan, moesten we in de middag naar de persconferentie. Daar werd bekend gemaakt dat mijn roomie, vriend en teamgenoot Ronald de vlag mag dragen tijdens de opening ceremonie. Ik was en ben enorm trots op hem!

Vrijdagochtend verzameld op schiphol en na afscheid te hebben genomen, gingen we direct nadat we alle koffers hadden ingeleverd naar de starbucks. Na een goede vlucht en een stukje rijden kwamen we aan bij ons appartement in Barcelona. Met henk en Ronald hebben we een erg mooi en groot appartement. Henk heeft een aparte slaapkamer en Ronald en ik delen er eentje samen.

Zaterdagochtend de baan verkend en losgelopen. Andries, mijn persoonlijke trainer uit Almere, is deze 10 dagen in Barcelona erbij, om aan de laatste details te werken. Dat zijn mijn rechterarm en mijn voetspanning. Bij het loslopen hebben we daar gelijk aandacht aan besteeds, door met een estafettestokje in mijn rechterhand te lopen.
Op de onderstaande site zie je daar een filmpje van.

http://www.ubersense.com/video/view/YyhDhuIO

Zondagochtend stond een snelheidstraining op het programma.
het woord zegt het al, alles in de training stond in het teken van snelheid. En om " gratis" snelheid te krijgen liep ik heuvel af.
Ook hier heb ik een filmpje van.

http://www.ubersense.com/video/view/ZACzJaQa

in de middag kracht. En dat ging erg lekker!! Er was 1 oefening, Andries nam gelijk zijn camera erbij, die ik nog nooit had gedaan.

http://www.ubersense.com/video/view/I1ZFb2hR

trots en voldaan liep ik de krachtruimte uit, dit had ik toch maar ff geflikt.

Maandagochtend starten, ook hier een filmpje van.

http://www.ubersense.com/video/view/VubEhNrU

In de middag had ik de zwaarste training van dit trainingskamp. Nog even een conditietraining zodat ik het laatste deel op de 100 meter nog extra energie over heb.

Het was zwaar, zwoegen, maar achteraf is het ook weer lekker. En zeker als het zo goed ging als gister.

Vanochtend losgelopen en een paar ritmeoefeningen gedaan, en nu zit ik op de bank voor een welverdiende rustmiddag. De trainingen van de komende dagen zijn niet meer zwaar en gaan alleen maar om de pure snelheid en de uitvoering ervan.

Op facebook plaats ik elke dag een filmpje, die zal vanmiddag vanuit het zwembad verzorgd worden... Want daar ga ik nu heen!!

Volgers, blijf me volgen, ik zoek hier de komende dagen de goede mix tussen ontspanning en inspanning, zodat op 8 september de beste Jelmar Bos ooit aan de start staat van een 100m.

Tot later!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten