dinsdag 10 januari 2012

Het jaar van de waarheid is begonnen!!

Na een aantal maanden leek het me goed idee om weer een stukje te schrijven.
Na een goede vakantie op Mallorca heb ik het atletiek weer langzaam opgepakt en sloot ik mijn wedstrijdseizoen af met een 100m in Weert in 12.42!
Als ik terugkijk op 2011 besef ik me steeds weer hoe veel progressie ik heb gemaakt.
Tot de laatste wedstrijd. In Dubai werd ik wereldkampioen junioren met 12.42 en was ik in topvorm en helemaal uit vorm in de laatste wedstrijd ook 12.42 lopen hoeveel progressie ik heb geboekt in 2011.
In de zomervakantie van 2011 heb ik ook besloten mijn studie journalistiek stop te zetten.
Het was geen moeilijke keuze maar het doet me wel erg veel pijn.
Journalistiek was immers de opleiding die ik al vanaf me 14e wilde studeren.
Helaas was het niet wat ik zocht.
Doordat ik mij heb genomineerd voor de Paralympische Spelen besloot ik dit jaar geen studie te doen en mij volledig te concentreren op mijn sport. Ik zit met mijn persoonlijk record op de 100 meter (11.87) maar 0.26 ( 11.61) van het wereldrecord af. Een medaille in Londen moet dus haalbaar zijn! En daar wil ik dit jaar alles voor doen.
Vanaf Oktober train ik 4 avonden in de week in Almere en op vrijdag 2x op Papendal bij Arnhem!
Verder doe ik op maandag en woensdagochtend 2 uur een Engelse cursus in Amsterdam.
Op Dinsdag en donderdag help ik de kleuters met hun boterham op eten en ga ik beide middagen een uur naar de fysio.

Zo zien mijn weken er uit van oktober tot nu.
Dat ik van 3/4 keer in de week trainen na 6x in de week voel ik geregelt aan mijn lichaam.
Maar ik weet waar ik het voor doe, dus onderga ik de pijn en kleine blessures. En zolang het kleine blessures zijn maak ik me geen zorgen.
Dit is wat ik altijd gewilt heb. Een leven als topsporter. Elke training weer 100% geven en toe leven naar dat ene moment, 8 september 2012.

Voordelen zitten er natuurlijk ook gaan.
Nu ben ik namelijk in Zuid-Afrika om lekker 3 weken onder heerlijke omstandigheden te trainen.
Na een lange reis zijn we gisternacht aangekomen in Stellenbosch. Een uurtje rijden vanaf Kaapstad!
Ik slaap met kamermaatje en vriend Ronald op een mooie kamer. Het bed is wat klein maar ach met 3.5 been liggen we lekker knus. De baan is geweldig en heeft een mooi uitzicht. Vandaag losgelopen en morgen gaan we echt beginnen. Te beginnen met een starttraining en in de middag gaan we proberen sterk te worden met de krachttraining!!

Het is hier kwart voor 10 en nog steeds 20 graden... heel slecht heb ik het hier!
Ik ga zo me bed in want wil fris zijn voor de eerste van 25 trainingen die ik deze 3 weken ga proberen af te werken.
Jullie horen van me.

tot later!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten