woensdag 13 april 2011

De Dag voor het vertrek

Daar zit je dan een avond voor het vertrek.
En dan te bedenken dat ik over iets meer dan 25 uur in Dubai ben...
Het voelt nog een beetje gek, maar ik heb er wel heel erg zin in.

De hele winter zijn de trainingen goed verlopen en vanaf vorige week maandag zit de snelheid er ook echt goed in. Ik loop nu meer op techniek en zelfs mijn rechterarm doet nu mee in de armenzwaai om zo meer snelheid te maken. Alle vooruitzichten zijn dus goed. Maar eerst vrijdag de keuring. Dat is het belangrijkste eigenlijk van de trip naar Dubai. Want daar wordt door 3 artsen, die mijn beperkingen gaan beoordelen, bepaald in welke categorie ik mee ga lopen. Die klassebepaling heeft vele consequenties. Dat betekent dat in de ene klasse de olympische ambities de ijskast in kunnen, maar in een andere klasse het reeel is dat ik zelfs de paralympics van London 2012 ga halen. Dit als voorbeeld om maar even aan te geven hoe belangrijk de keuring vrijdag wordt.
Spannend? Ja natuurlijk. Wat daar wordt besloten bepaald voor het grootste deel wel mijn atletiekcarriere. Nu kan ik niets anders doen dan vrijdag naar de keuring gaan en dan hopen op een goede afloop.

En wat de keuring dan ook uitwijst. Zondag start met mij gewoon het WK junioren. En in welke klasse ik ook loop, in elke klasse ga ik voor de winst. Want ik heb niet vanaf november 5 keer per week getraind om vijfde te worden. De snelheid is er... en aan mijn doorzettingsvermogen zal het niet liggen!

Energie. Mensen moeten gek geworden van me zijn de afgelopen dagen. Vorige week heb ik elke nacht minimaal 9.5 uur geslapen en ook deze week kom ik minimaal aan de 8 uur slaap. Wat betekent dat ik volledig uitgerust ben en vanochtend zelfs voor de wekker wakker werd en me uitgeslapen voelde. Er zit zoveel energie in me lijf. De afgelopen dagen kan ik moeilijk stil blijven zitten en heb ik het gevoel dat ik een marathon kan lopen. Maar ik moet alle energie bewaren voor volgende week. Als ik zondag mijn eerste onderdeel heb moet alle energie die ik heb 'opgespaard' er in een keer uitkomen.

Vandaag is dan de dag voor het vertrek. Inpakken... wat een drama. Wat moet ik allemaal mee voor een week?! Alle spullen zijn klaargelegt, zo doe ik het in mijn koffer en ben ik klaar om morgen richting de oliestad te gaan! In mijn handtas zitten natuurlijk me laptop en boeken. Voor de mensen die denken Jelmar en boeken lezen... het zijn boeken over sport. Ik moet de 7 uur durende vliegreis, waar ik erg tegenop zie, toch een beetje doorkomen. Dus Markt Tuitert en Mart Smeets gaan mij door de reis heen slepen!

Ik ga nu , als ik 90 minuten rustig op de bank kan blijven zitten, het champions league duel Tottenham-Real kijken. Dan stop ik de laatste spulletjes in mijn koffer en ga ik proberen nog een nacht goed te slapen.
Morgen om 10.30uur vertrek ik met me ouders naar schiphol, waar we om 11.30uur verzamelen met de andere atleten en begeleiders. Om 14.30uur vertrek ik met het vliegtuig richting Dubai om 23.10uur plaatselijke tijd aan te komen. Dit is mijn planning voor de komende 24 uur. Dit is ook voorlopig mijn laatste blog uit Nederland. Ik zal zo snel mogelijk als ik in Dubai ben iets van me laten weten.

Jullie horen van me.
Tot later!

1 opmerking:

  1. Nadat ik jullie heb afgezet op Schiphol terug gereden naar Lelystad en geen deukjes opgelopen! Goed dat we op de heenweg niet via de VU zijn gereden want daar stond een enorme file! Waren we nooit op tijd aangekomen! Aan mijn kant gelukkig geen file. Goede reis

    BeantwoordenVerwijderen